Cicle superior curs 2015-16

ACTIVITATS DE 5è  curs 15/16

COETADA DE FINAL DE CURS

Com cada any els/les alumnes de cinquè preparen uns coets amb ampolles de plàstic, vàlvula de bicicleta o moto, tap de suro...i amb molta decoració! L'últim dia d'escola els llancem a l'aire utilitzant un compressor. Ha estat espectacular!!!!

ACABEM EL PROJECTE AMB UN BON ESMORZAR GREC!!!

CONVERTIM LES AULES EN TEMPLES GRECS

Hem convertit l' entrada de les tres aules de cinquè en temples grecs.

SORTIDA A LES RUÏNES D'EMPÚRIES

Com a sortida de final de curs hem visitat les ruïnes d'Empúries.
Cada grup cooperatiu ha preparat una part de la visita: la muralla, l'àgora, la tabernae, la factoria de salaons, els mosaics, l'Asclepi...
Cada grup ha fet de guia a la resta de companys a cada tram de la visita. Ha esta molt interessant i divertit. Després de dinar hem anat a jugar a la platja de Sant Martí.

PROJECTE APILA

Dins el marc dels projectes d'Escola Verda participem en el Projecte Apila. Consisteix en conscienciar a l'alumnat de la necessitat de col.laborar en les diferents tasques per a mantenir un entorn més net, saludable... alhora que fomentar actituds que respectin el medi ambient.
El Projecte Apila promou un concurs arreu de Catalunya de recollida de piles. Animeu-vos!!!!
Com més piles recollim més possibilitats tenim de guanyar el concurs.
Per iniciar el projecte hem començat amb un taller on els nois i noies de cinquè han après quins components tenen els diferents tipus de piles i la necessitat de fer una recollida selectiva de les mateixes afavorint la seva reutilització.
Per últim han fet un circuit elèctric amb llimones !

FEM D'ARQUIMIDES....

Tal com va fer el matemàtic grec Arquimedes avui hem descobert d'on surt el nombre Pi. Cada grup cooperatiu ha portat el material següent:
- cordill o cinta.
- cinta mètrica.
- cercles de diferents mides ( taps de pots, plats de plàstic...).
- calculadora.

El primer que hem fet ha estat mesurar la longitud de la circumferència de cada cercle que hem portat. Després hem mesurat el diàmetre. Ens hem adonat que si dividim la longitud de la circumferència pel diàmetre sempre surt un nombre constant : 3,1415...  EL NOMBRE PI

Per tant la longitud de la circumferència és 3,1415... vegades el diàmetre.

DECOREM ELS ATUELLS DE FANG!

Ja tenim els atuells de fang ben secs!!! Ens han quedat uns pots genials. Ara com a activitat del projecte interdisciplinari els estem decorant com feien els antics grecs.

TALLER DE FANG AL MUSEU DE LA TERRISSA DE QUART

Al llarg d'aquest mes d'abril els alumnes de cinquè treballem el projecte interdisciplinari " Els grecs a les nostres contrades". Hem començat el projecte fent un taller de fang al museu de la terrissa de Quart. Ens ha agradat molt la visitaTambé hem gaudit fent atuells de ceràmica amb el torn. I semblava fàcil....!!!

REPRODUINT PINTURES RUPESTRES
L'actual projecte de plàstica és fer reproduccions de pintures rupestres.  Hem utilitzat carbó vegetal, plomes, pedres, palets...com a estris de pintura.

TALLERS DE PREHISTÒRIA A CA N'OLIVER  (PONTÓS)
El dia 12 de febrer hem anat a la casa de colònies de ca n'Oliver (Pontós) a fer tallers de prehistòria. Hem fet cabanes, hem tirat  amb l'arc i amb javelines. També hem après a fer foc com al paleolític i a fer eines amb sílex. Ha estat una sortida molt interessant i divertida.

EL RELLEU DE CATALUNYA

Estem elaborant una maqueta que representi el relleu de Catalunya i les seves xarxes hidrogràfiques.

LES CAPES DE LA TERRA

Estem treballant la composició i les diferents capes de la Terra. Hem fet unes reproduccions amb plastilina, on cada capa esta representada per un color diferent.

CONVIVÈNCIES A CASTELL D'ARO

Els/les alumnes de 5è hem gaudit de dos dies de convivències a Castell d'Aro al Centre Mariàpolis. Ens hem pogut conèixer i relacionar-nos més entre nosaltres i alhora realitzar dinàmiques de grup que afavoreixen la reflexió, i el treball d' Educació en Valors. El pare Xavier Piquer ha estat el dinamitzador de les activitats. Han estat dos dies molt profitosos!.

5è A

5è B

SORTIDA "GIRONA ENTRE QUATRE RIUS"

El dia 27 d'octubre els/les alumnes de 5è hem fet un recorregut per la ciutat observant i estudiant els rius i els ponts de Girona. Hem descobert històries i anècdotes que ens han semblat interessants. A partir d'ara de ben segur que quan travessem els rius ens ho mirarem d'una altra manera. També hem anat a l'illa del Ter i seguint la riba del riu hem arribat a Fontajau on hem dinat i jugat. Els rius i els ponts de Girona són un tret molt característic que fan de la nostra ciutat un lloc emblemàtic i molt bonic.

ACTIVITATS DE 6è curs 15/16

PROJECTE D'EMPRENEDORIA

Des de l’any passat l’escola participa de manera pionera en una activitat d’emprenedoria organitzada per la FOEG, la patronal de Girona. Aquesta activitat vol apropar la figura de l’empresari a l’escola. Per una banda, per reconèixer la dimensió social de la seva feina i per altra banda, els valors personals que implica la emprenedoria. Dins d’aquesta activitat vam rebre al centre a la Laura Liarte de l’empresa HOHNER que ens va explicar a què es dedicava la seva empresa i quines feines havia de fer. Posteriorment, vam anar a l’empresa MITSA on vam veure tot el procés de producció de la fàbrica. Properament ampliarem el projecte amb dues sessions més on els alumnes, a través d’una simulació, hauran de definir un producte per poder posteriorment comercialitzar-lo. El projecte tindrà continuïtat l’any que ve i obre unes interessants oportunitats educatives.

VISITA A LA BIBLIOTECA CARLES RAHOLA

Coneixeu la nova biblioteca Carles Rahola? Doncs nosaltres gràcies a la súper visita que vam fer, en vam aprendre moltíssimes coses! Ens ha agradat molt. Un bon lloc per anar a llegir, fer treballs, estudiar i fer préstecs de llibres, DVD...

HALLOWEEN

Els alumnes de 6è ens hem disfressat i hem fet el
trick-or-treat als alumnes dels diferents cursos.

Estem terroríficament espectaculars!

ACTIVITATS DE CICLE SUPERIOR curs 15/16

ESPRINT DE CONTES

Enguany  hem participat al concurs " Esprint de Contes ". Aquest concurs consisteix en crear textos literaris en equip, amb un temps acotat i a partir d'unes consignes donades i una obra plàstica que l'il·lustri el text.

El dia 11 de maig hem anat al teatre municipal a l'entrega de premis. Estem molt satisfets perquè un grup d'alumnes ha guanyat el premi de primària.

JORNADA DE COOPERACIÓ SOLIDÀRIA

Els alumnes de tota l'escola al llarg d'aquest curs estem treballant el lema de l'objectiu general d'enguany: "I si jo fos tu?". Hem fet moltes activitats per a treballar l'empatia i entre d'altres hem vist alguns vídeos de la sèrie emesa a TV3 "Els camins més perillosos per anar a l'escola". També hem vist el vídeo del fotògraf James Mollison " 14 habitaciones de niños de diferentes paises del mundo". A partir d'aquests vídeos hem fet diferents activitats : murals, presentacions prezi, dibuixos...

Ens ha impactat veure com viuen nens d'altres països amb circumstàncies molt diferents a les nostres. El dimecres dia 20 d'abril hem participat a la Jornada de Cooperació Solidària que es fa a l'ajuntament de Girona. L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenes n'ha fet la presentació i després cada escola ha presentat el que ha estat treballant sota el lema de la jornada : I tu d'on ets? i tu com vius?

Després ens han convidat a menjar xocolata i croissants! Ha estat una activitat molt bonica i que ens ha fet reflexionar.

ASSEMBLEA GENERAL DE CICLE SUPERIOR

Les diferents classes de Cicle Superior hem presentat propostes per a millorar  la Devesa de Girona per tal de fer-les arribar a l' Ajuntament a través de les representants del Consell Municipal d'infants. El dia 15  de gener ens hem reunit a la Sala d'actes de l'escola on hem  presentat totes aquestes  propostes i seguidament hem fet les votacions per tal d'escollir-ne tres.