PROJECTE EDUCANT EN JUSTÍCIA

Des de fa anys, l’alumnat de 6è fem un projecte amb la col·laboració de pares i mares de l’escola, que en l’àmbit professional tenen relació amb la justícia:  jutges, fiscals, advocats, secretaris judicials, mossos d’esquadra, pèrits..

Aquest any no volíem desestimar la possibilitat de realitzar el projecte i finalment amb l’ajuda i bona voluntat de tots, el fem de manera telemàtica.

Durant vàries sessions els pares i mares ajuden als alumnes a preparar un role playing d’un cas,  concretament d’un delicte relacionat amb les xarxes socials i  el ciberassatjament.

És un projecte interdisciplinari que el fem des dels àmbits d’Educació en valors, del social, del lingüístic, del matemàtic i TAC.  

Al llarg de les properes setmanes anirem treballant el projecte fins a fer la celebració del judici, enguany a la sala d’actes de l’escola.







CARNESTOLTES 

 

Tot i les mesures que hem de seguir aquest any, no hem volgut deixar de celebrar el carnestoltes. Hem cercat informació sobre les diferents tradicions i festes que es fan abans de començar la Quaresma. Ho hem completat amb les disfresses, els balls i el berenar de dijous gras. Diferent d’altres anys però també molt divertit!!















MATEMÀTICA MANIPULATIVA

Aprenem geometria i estadística manipulant i construint. 
















Missió ALBA

Els alumnes de 6è hem començat un projecte científic lligat amb l’àmbit de medi natural que ens posarà en pràctica experiments en les properes unitats didàctiques. Aquest projecte el fem guiats per l’equip de Sincrotró Alba,  que és  la infraestructura científica i tecnològica més gran de tot Espanya. Està situada a Cerdanyola del Vallès. Aquest projecte té com a objectiu apropar a l’alumnat al món de la ciència.

Hem començat amb el laboratori 1 que tracta de la matèria. Estudiem conceptes com la densitat, mescles i dissolucions, propietats de la matèria, canvis d’estat...

Hem fet experiments que ens ajuden a entendre aquests conceptes d’una manera experimental i molt didàctica. D’altra banda la presentació dels experiments els fem els alumnes distribuïts en diferents grups, i per tant ens cal un bon treball en equip, i també fer una bona exposició oral per tal que tots els companys siguin participants actius de tots els experiments.















6è A

SISTEMA CIRCULATORI APRENEM MANIPULANT 

Per estudiar el sistema circulatori hem fet un esquema amb llanes de colors. Ha estat un treball per grups cooperatius.  Cada grup ha fet l’esquema i ha posat els noms de les diferents parts al seu lloc. Hem après de manera divertida i eficaç el funcionament de la doble circulació sanguínia i totes les parts que hi intervenen.

 




QUINA DE NADAL 6è A

Hem arribat al final del primer trimestre  satisfets de tot el que hem fet, treballat i gaudit.

Per acabar el trimestre hem fet una gran quina de Nadal! 

 






 

6è A

PROJECTE BANC DE SANG 

L’alumnat de 6è fem un projecte amb el banc de sang i de teixits. Coincidint que estem estudiant el sistema circulatori a medi natural, fem un taller on ens expliquen la composició de la sang, la seves funcions, els tipus de grups sanguinis... també en expliquen la importància de donar sang,  ja que és un element vital que no pot fabricar-se. A partir d’aquest taller iniciem la campanya publicitària fent vídeos, cartells... per anunciar el dia que es pot donar sang. Enguany no ho hem pogut fer a l’escola pel protocol Covid però l’Associació de veïns i veïnes de l’Eixample ens han deixat el seu local. El dia de la donació ha estat el dia 15 de desembre i ha sigut tot un èxit. Més de 65 persones han vingut a donar sang, 50 de les quals ho han pogut fer. Moltes gràcies!












 


 

6è A

EL TARLÀ

L’Èric i en Roc ens han fet un Tarlà per celebrar que ens apropem a les fires de Sant Narcís! Els ha quedat espectacular i l’hem penjat a l’escala del pati.

 


 

6è A

LES NOSTRES MANS 

A l’àrea de plàstica hem dibuixat les nostres mans amb efecte 3D. 





 

6è A 

LA SARDANA

Ballada de sardanes improvisada. Avui hem esmorzat tot escoltant sardanes. Un grup de noies s’ha animat a ballar-ne una! Girona m’enamora!!!!!!



 

6è A

PREPARACIÓ CALENDARI ADVENT 

Comencem a preparar els murals pel vídeo del calendari d’advent. Ho pintem amb retoladors i puntura fluorescent perquè volem fer una actuació amb llum negra. Els colors fluorescents amb la llum negra adquireixen una llum espectacular. Brillen amb llum pròpia!!! Estem mans a la feina!

 





 

6è A

SORTIDA CASC ANTIC GIRONA 

La sortida d’aquest trimestre ha estat relacionada amb el tema que hem estudiat a medi social (Edat Mitjana) i a Cultura religiosa (Judaisme).

 Hem fet un recorregut pels carrers gremials de Girona observant detalls arquitectònics propis de l’edat Mitjana ( romànic i gòtic). També hem pogut imaginar com estava constituïda la ciutat en aquell temps i on s’ubicaven els diferents gremis. També hem visitat el Museu del Call i ens hem adonat de la importància de la cultura jueva a Girona. També hem repassat els diferents elements del judaisme. Ha estat una sortida molt interessant i enriquidora.










6è A

LA CASTANYADA

Hem celebrat la castanyada a l’aula. Hem posat les cançons típiques d’aquesta diada, hem menjat les castanyes i hem ballat. Una castanyada diferent però divertida. Ah!!! i les castanyes boníssimes!!!!




 

6è A 

Tarda de matemàtica manipulativa.

Cada setmana dediquem una estona per a treballar de manera manipulativa els diferents conceptes matemàtics i  per a repassar el càlcul mental de manera lúdica.

Avui hem fet un parxís d’operacions amb nombres decimals i hem treballat l’estadística mitjançat el policubs.











6è A

DAFO

A tutoria hem fet un informe DAFO per classificar les amenaces, les fortaleses, les debilitats i les oportunitats que la nova situació i les mesures que ha establert la situació de pandèmia que estem vivim ens determinen. Hem arribat a la conclusió que malgrat tot, aquesta situació ens fa veure les fortaleses que tenim per tal d’organitzar-nos bé per adaptar-nos a les noves mesures de seguretat  i també de les oportunitats d’aprendre coses noves, de provar mesures organitzatives diferents, d’aprendre amb estratègies diferents... Hem valorat molt positivament les entrades i sortides esglaonades, l’esmorzar a l’aula, les mesures d’higiene, el treball mitjançant  plataformes i sistemes interactius, la comunicació online entre nosaltres... El que hem valorat negativament és el no poder relacionar-nos amb els altres grups bombolla i l’ús de la mascareta, però entenem que és una prioritat per mantenir un entorn segur. 

 





 

6è A 

COMERÇ AMIC

Hem fet una sortida/taller per conèixer els comerços del barri que participen en la campanya Comerç amic impulsada per l’ajuntament . Ens ha semblat molt interessant aquesta iniciativa. Ens dona seguretat, sobretot quan anem sols pel carrer. Davant de qualsevol incidència que ens pugui passar podem cercar algun d’aquests comerços que tenen el distintiu i demanar ajud.

Un bon projecte “Girona, ciutat educadora”.

 





 

6è A 

LA CEL·LULA 

Després d’estudiar la cèl·lula i les seves parts, hem preparat una mostra de pell de ceba per observar-ne les seves cèl·lules a través del microscopi. Ha estat una activitat molt enriquidora.

 



6è A

COETADA 

Hem treballat diferents conceptes com la pressió i la 3a llei de Newton. Després de construir uns coets d’aigua hem fet la tradicional coetada al pati de l’escola. Ha estat molt divertit tot i que hem quedat ben xops! 


 

6è A 

Activitat de tutoria – EMOCIONARI

Comencem un curs ple d’incerteses i emocions fent núvols de paraules de com ens sentim i quines expectatives tenim del darrer curs de primària





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada